Logo Powiatu Kozienickiego

Wydział Budżetowo-Finansowy

Naczelnik Wydziału: Alicja Polak

Telefon Telefon
48 611 73 32
e - mail

e-mail
finanse@kozienicepowiat.pl

Pracą wydziału kieruje Naczelnik.

W skład wydziału wchodzą następujące komórki organizacyjne posługujące się przy znakowaniu prowadzonych spraw i akt symbolami:

  1. Wieloosobowe stanowisko ds. Dochodów, Planowania Budżetu FnB.II
  2. Stanowisko ds. obsługi kasy FnB.III
  3. Stanowisko ds. Kontroli FnB.IV             

Stanowisko ds. Kontroli w zakresie realizacji zadań podlega bezpośrednio Staroście.

Zasady postępowania kontrolnego w Urzędzie określa Rozdział 8 Regulaminu Organizacyjnego.

Wydział realizuje zadnia w oparciu o przyjęte zasady rachunkowości:

  1. opracowywanie projektów budżetu powiatu w zakresie dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów, planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat oraz przygotowywanie projektów uchwał dotyczących zmian w budżecie powiatu w ciągu roku budżetowego,
  2. prowadzenie obsługi finansowej budżetu powiatu w zakresie:
    1. realizacji budżetu powiatu,
    2. finansowania działalności jednostek organizacyjnych,
    3. Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
    4. ewidencji i windykacji dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej; opłat za zarząd i użytkowanie wieczyste nieruchomości Skarbu Państwa i innych opłat związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej,
    5. rozliczania inwestycji realizowanych przez powiat,
    6. opłat z tytułu wyłączania gruntów rolnych z produkcji rolniczej,
    7. opłat i kar za korzystanie ze środowiska.
  3. prowadzenie obsługi kasowej i bankowej budżetu powiatu i gospodarki pozabudżetowej,
  4. sporządzanie sprawozdań budżetowych z wykonywania budżetu powiatu oraz sprawozdań finansowych, sprawozdań GUS i innych sprawozdań,
  5. elektroniczne przekazywanie danych dotyczących planowania budżetu i zmian w ciągu roku budżetowego oraz sprawozdawczości budżetowej do regionalnej izby obrachunkowej za pomocą programu bestia,
  6. opracowywanie analiz finansowych i informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu,
  7. ewidencja majątku powiatu i nadzór nad mieniem powiatu, rozliczanie inwentaryzacji majątku,
  8. kontrola prawidłowości gospodarowania środkami publicznymi — zgodności z planem finansowym, celowości wydatków ponoszonych na realizację zadań prowadzenie polityki w zakresie pozyskiwania dochodów własnych powiatu,
  9. ewidencja księgowa, rozliczenia i rozrachunki z pracownikami i z budżetem z tytułu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
  10. naliczanie i opłacanie podatku od nieruchomości,
  11. ewidencja i rozliczenia podatku VAT z uwzględnieniem centralizacji VAT, wystawianie faktur i rachunków dotyczących sprzedażny materiałów i usług,
  12. rozlicznie wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
  13. prowadzenie ewidencji księgowej związanej z obsługą programów i projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej i innych źródeł,
  14. rozliczanie udzielonych dotacji budżetowych,
  15. analiza wykorzystania środków finansowych pochodzących z opłat i kar za korzystanie ze środowiska.
  16. dokonywanie oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej samodzielnego publicznego zespołu zakładów opieki zdrowotnej na podstawie raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej szpitala.