Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Do zakresu działania Inspektora Ochrony Danych Osobowych należy:
informowanie pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe o ich obowiązkach i doradzanie im w tym zakresie;
określenie i przedstawianie do zatwierdzenia przez Administratora Danych zasad ochrony informacji, w tym danych osobowych;
informowanie Administratora Danych oraz pracowników o obowiązkach i o odpowiedzialności spoczywającej na nich na mocy przepisów prawa ze szczególnym uwzględnieniem RODO i innych przepisów prawa dotyczących ochrony informacji, w tym danych osobowych;
monitorowanie przestrzegania przepisów prawa w zakresie bezpieczeństwa informacji, w tym danych osobowych oraz Polityki bezpieczeństwa informacji, w tym danych osobowych;
nadzorowanie i aktualizowanie dokumentacji w zakresie ochrony informacji, w tym danych osobowych;
zapoznawanie osób upoważnionych do przetwarzania informacji, w tym danych osobowych z przepisami w tym zakresie;
udzielanie zaleceń, co do oceny skutków dla ochrony danych osobowych oraz monitorowanie ich wykonania;
wnioskowanie o ukaranie osób winnych naruszenia przepisów i zasad dotyczących ochrony informacji, w tym danych osobowych;
dokonywanie systematycznych kontroli i przeglądów stosowania przepisów w zakresie ochrony informacji, w tym danych osobowych. W ramach kontroli i przeglądów ma prawo:
wstępu do pomieszczeń (również po godzinach pracy), w których przetwarzane są informacje, w tym dane osobowe i przeprowadzenia niezbędnych badań lub innych czynności kontrolnych w celu oceny zgodności przetwarzania danych z RODO,
żądania złożenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień w zakresie niezbędnym do ustalenia stanu faktycznego,
żądania okazania dokumentów i wszelkich danych mających bezpośredni związek z problematyką kontroli,
żądania udostępnienia do kontroli urządzeń, nośników oraz systemów informatycznych służących do przetwarzania danych.
powoływanie za zgodą Administratora Danych, do komisji kontrolującej przestrzeganie procedur ochrony informacji, w tym danych osobowych pracowników Urzędu;
informowanie Administratora Danych o przypadkach naruszenia przepisów RODO;
prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania informacji, w tym danych osobowych w Urzędzie;
prowadzenie i systematyczne aktualizowanie „Rejestru czynności przetwarzania danych osobowych”;
podejmowanie działań mających na celu doskonalenie procedur ochrony informacji, w tym danych osobowych w Urzędzie;
przeprowadzanie szkoleń pracowników oraz monitorowanie przestrzegania przepisów o ochronie danych;
reprezentowanie Administratora danych w kontaktach z biurem Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane osobowe są przetwarzane przez Urząd.