Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
ustalanie obszarów ryzyka w zakresie działań Starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu,
przygotowywanie projektów rocznych planów audytu wewnętrznego Starostwa i jednostek organizacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz standardami,
prowadzenie zadań audytowych, planowych i pozaplanowych w celu wspierania Starosty i zarządu Powiatu w realizacji celów i zadań powiatu poprzez systematyczną ocenę adekwatności, skuteczności, i efektywności kontroli zarządczej,
przeprowadzanie zadań audytowych — czynności doradczych w celu przedstawienia opinii lub wniosków dotyczących usprawnienia funkcjonowania audytowanej jednostki
przeprowadzanie czynności sprawdzających w celu dokonania oceny dostosowania działań audytowych do zgłoszonych zaleceń,
sporządzanie sprawozdań z wykonania planu audytu za rok poprzedni,
prowadzenie bieżących i stałych akt audytu wewnętrznego w celu dokumentowania przebiegu i wyników audytu wewnętrznego,
zamieszczanie na stronie podmiotowej BIP podstawowych informacji z przeprowadzonego audytu.
Audytor wewnętrzny wraz ze stanowiskiem ds. kontroli tworzą Zespół ds. Kontroli. W skład zespołu mogą być powołane w drodze zarządzenia wewnętrznego inni pracownicy różnych komórek organizacyjnych Starostwa.
Zespół ds. Kontroli realizuje zadania kontrole w ramach instytucjonalnej kontroli zarządczej w Starostwie oraz w jednostkach organizacyjnych powiatu.
Do zadań Zespołu ds. Kontroli należy:
proponowanie kierunków kontroli, przygotowywanie projektów planów kontroli w Starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu,
przeprowadzanie kontroli zarządczej w starostwie i jednostkach organizacyjnych zgodnie z zatwierdzonym przez Starostę planem kontroli,
przeprowadzanie kontroli zarządczej poprzez działania zapewniające realizację celów i zadań w szczególności dotyczące:
zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
skuteczność i efektywności działania,
wiarygodności sprawozdań,
ochrony zasobów,
przestrzegania i promowania etycznego postępowania,
efektywności i skuteczności przepływu informacji,
zarządzania ryzykiem.
sporządzanie dokumentacji z ustaleń i prowadzonych kontroli,
opracowywanie ustaleń dla Starosty i Zarządu o wynikach prowadzonych kontroli,
opracowywanie wystąpień pokontrolnych zawierających wskazania dotyczące usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości,
monitorowanie wykonywania zaleceń pokontrolnych wydanych w następstwie prowadzonych kontroli,
udzielanie w toku kontroli instruktażu w zakresie obowiązujących przepisów, zasad i trybu postępowania w badanym zakresie,
ustalenie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości w działaniu kontrolowanej komórki lub jednostki organizacyjnej,