Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
W skład wydziału wchodzi komórka organizacyjna posługująca się przy znakowaniu prowadzonych spraw i akt symbolami:
Punkt rzeczy znalezionych OIN.I
Archiwum zakładowe OIN.II
Do zakresu działania wydziału należy:
realizacja zadań związanych z zapewnieniem właściwej organizacji pracy Urzędu w szczególności: opracowywanie projektów uchwał w sprawie nowelizacji regulaminu Urzędu oraz innych aktów prawnych dotyczących Urzędu,
zapewnienie właściwego obiegu dokumentów w Urzędzie zgodnie z przepisami instrukcji kancelaryjnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wdrażaniem i stosowaniem przepisów instrukcji kancelaryjnej
prowadzenie rejestru porozumień,
przygotowywanie i prowadzenie rejestru udzielanych w imieniu Starosty pełnomocnictw i upoważnień,
współdziałanie z Najwyższą Izbą Kontroli i innymi organami administracji publicznej prowadzącymi kontrole w Urzędzie, w tym nadzór nad wydziałami nad terminowym udzielaniem odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne i zalecenia, gromadzenie i archiwizowanie dokumentacji kontrolnej oraz prowadzenie ewidencji wystąpień pokontrolnych oraz prowadzenie książki kontroli,
prowadzenie Centralnego Rejestru Skarg i Wniosków, przyjmowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków dotyczących pracowników Urzędu na funkcjonowanie i organizację pracy w Urzędzie,
opracowywanie okresowych analiz i informacji o sposobie i terminowości załatwiania skarg i wniosków kierowanych do Urzędu i jednostek organizacyjnych powiatu,
realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej:
prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej przy współpracy z naczelnikami wydziałów,
prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
koordynacja i nadzór nad systemem Elektronicznego Zarządzania dokumentami, wprowadzanie zmian proceduralnych, szkolenie pracowników,
rejestracja petycji wpływających do Urzędu oraz przygotowywanie do dnia 30 czerwca każdego roku zbiorczej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednimi umieszczanie jej na stronie internetowej Urzędu,
realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania,
prowadzenie rejestru i zbioru Zarządzeń Starosty,
prowadzenie rejestru umów,
prowadzenie spraw związanych z wyborami,
kreowanie polityki w zakresie informatyzacji w skali powiatu, a w szczególności: planowanie i wdrażanie koncepcji informatyzacji w Urzędzie oraz organizacja działań w tym zakresie,
koordynowanie działań w zakresie informatyzacji, w szczególności:
analizowanie i bilansowanie potrzeb w dziedzinie informatyzacji,
planowanie budżetu na przedsięwzięcia informatyczne,
nadzorowanie działań zapewniających bezpieczeństwo zasobów zgromadzonych i udostępnianych w systemach informatycznych,
inicjowanie i organizowanie szkoleń dla pracowników Urzędu w zakresie wykorzystywania narzędzi i metod informatyki.
prowadzenie kancelarii ogólnej,
prowadzenie obsługi sekretariatów Starosty i Wicestarosty,
prowadzenie spraw pieczęci i tablic urzędowych,
prowadzenie archiwum zakładowego,
prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem, przechowywaniem oraz obsługą osób uprawnionych do odbioru rzeczy znalezionych na terenie powiatu,
prowadzenie punktu informacyjnego,
gospodarowanie taborem samochodów służbowych,
zapewnienie czystości w pomieszczeniach budynków Urzędu,
gospodarowanie środkami trwałymi i wyposażeniem Urzędu, prowadzenie ewidencji inwentarza i jego likwidacja,
przesyłanie aktów prawnych w wersji elektronicznej do publikacji,
prowadzenie w postaci elektronicznej zbioru aktów prawa miejscowego,
administrowanie podpisami kwalifikowanymi oraz ich wdrażanie dla pracowników Urzędu,
prowadzenie spraw BHP tj:
przygotowywanie zapotrzebowań na odzież ochronną i środki do utrzymania higieny
ustalanie kwot należnego ekwiwalentu pieniężnego i jego wypłacanie za pranie i konserwację odzieży roboczej i ochronnej.
Prowadzenie spraw socjalno - bytowych w Urzędzie:
zakładanie teczek niezbędnych do prowadzenia spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
kompletowanie i rejestrowanie wniosków osób ubiegających się o ulgowe usługi i świadczenia socjalne do Komisji Socjalnej,
przygotowywanie i opracowywanie wszelkich umów i wniosków związanych z ustawą o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,
stała współpraca z komisją socjalną jako organem opiniodawczo — doradczym do dysponowania ZFŚS w Urzędzie.
bieżąca współpraca w wydziałem budżetowo — finansowym,
opracowywanie projektów regulaminu, aneksów do Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
przygotowywanie zapotrzebowań na zakup artykułów spożywczych, chemicznych, biurowych, piśmiennych, eksploatacyjnych i innych na potrzeby służbowe Urzędu,
organizacja różnego rodzaju spraw kulturalno - społecznych,
nadzór nad prowadzeniem spraw związanych ze sprawozdawczością elektroniczną przez poszczególne wydziały Urzędu,
prowadzenie zbioru statutów i regulaminów organizacyjnych jednostek powiatu,
prowadzenie spraw w imieniu Starosty związanych z przyjmowaniem, przekazywaniem, analizowaniem i publikowaniem oświadczeń majątkowych i innych oświadczeń oraz informacji osób zobowiązanych do ich składania Staroście,
współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy z dn. 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej,
przygotowywanie sprawozdań z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,
prowadzenie zbioru dokumentów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.