Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
W skład wydziału wchodzą następujące komórki organizacyjne posługujące się przy znakowaniu prowadzonych spraw i akt symbolami:
Wieloosobowe stanowisko ds. Dochodów, Planowania Budżetu FnB.II
Stanowisko ds. obsługi kasy FnB.III
Stanowisko ds. Kontroli FnB.IV
Stanowisko ds. Kontroli w zakresie realizacji zadań podlega bezpośrednio Staroście.
Zasady postępowania kontrolnego w Urzędzie określa Rozdział 8 Regulaminu Organizacyjnego.
Wydział realizuje zadnia w oparciu o przyjęte zasady rachunkowości:
opracowywanie projektów budżetu powiatu w zakresie dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów, planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat oraz przygotowywanie projektów uchwał dotyczących zmian w budżecie powiatu w ciągu roku budżetowego,
prowadzenie obsługi finansowej budżetu powiatu w zakresie:
realizacji budżetu powiatu,
finansowania działalności jednostek organizacyjnych,
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
ewidencji i windykacji dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej; opłat za zarząd i użytkowanie wieczyste nieruchomości Skarbu Państwa i innych opłat związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej,
rozliczania inwestycji realizowanych przez powiat,
opłat z tytułu wyłączania gruntów rolnych z produkcji rolniczej,
opłat i kar za korzystanie ze środowiska.
prowadzenie obsługi kasowej i bankowej budżetu powiatu i gospodarki pozabudżetowej,
sporządzanie sprawozdań budżetowych z wykonywania budżetu powiatu oraz sprawozdań finansowych, sprawozdań GUS i innych sprawozdań,
elektroniczne przekazywanie danych dotyczących planowania budżetu i zmian w ciągu roku budżetowego oraz sprawozdawczości budżetowej do regionalnej izby obrachunkowej za pomocą programu bestia,
opracowywanie analiz finansowych i informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu,
ewidencja majątku powiatu i nadzór nad mieniem powiatu, rozliczanie inwentaryzacji majątku,
kontrola prawidłowości gospodarowania środkami publicznymi — zgodności z planem finansowym, celowości wydatków ponoszonych na realizację zadań prowadzenie polityki w zakresie pozyskiwania dochodów własnych powiatu,
ewidencja księgowa, rozliczenia i rozrachunki z pracownikami i z budżetem z tytułu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
naliczanie i opłacanie podatku od nieruchomości,
ewidencja i rozliczenia podatku VAT z uwzględnieniem centralizacji VAT, wystawianie faktur i rachunków dotyczących sprzedażny materiałów i usług,
rozlicznie wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
prowadzenie ewidencji księgowej związanej z obsługą programów i projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej i innych źródeł,
rozliczanie udzielonych dotacji budżetowych,
analiza wykorzystania środków finansowych pochodzących z opłat i kar za korzystanie ze środowiska.
dokonywanie oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej samodzielnego publicznego zespołu zakładów opieki zdrowotnej na podstawie raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej szpitala.