Naczelnik Wydziału: Monika Mąkosa
Wszystkie sprawy można załatwić elektronicznie poprzez Geoportal powiatowy. Pod adresem https://kozienicepowiat.geoportal2.pl/ dostępne są:
- usługa przeglądania i wyszukiwania dla zbiorów danych przestrzennych prowadzonych przez Starostę Kozienickiego
- sklep internetowy on-line
- obsługa rzeczoznawców majątkowych
- obsługa komorników sądowych
Z zakresu ewidencji gruntów i budynków:
tel.: 48 611 73 73 Miasto Kozienice
tel.: 48 611 73 74 Gmina Kozienice
tel.: 48 611 73 75 Gmina Magnuszew i Sieciechów
tel.: 48 611 73 76 Gmina Garbatka-Letnisko i Grabów n/Pilicą
tel.: 48 611 73 70 Gmina Głowaczów i Gniewoszów
Z zakresu wspólnoty gruntowe tel. 48 611 73 78
Z zakresu odszkodowania za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne tel. 48 611 73 71
Z zakresu spraw związanych ze Skarbem Państwa tel. 48 611 73 71
Pracą wydziału kieruje Naczelnik podległy Geodecie Powiatowemu.
Do zadań wydziału należy w szczególności:
-
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
- prowadzenie postępowania scaleniowego lub wymiennego gruntów rolnych;
- przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z ewidencją gruntów i budynków w szczególności:
- utrzymywanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności, tj. zgodności z dostępnymi dla organu dokumentami i materiałami źródłowymi,
- wydawanie wypisów i wyrysów, udzielanie informacji z bazy danych ewidencji gruntów i budynków z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych,
- wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstw rolnych,
- prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości;
- przeprowadzanie postępowania administracyjnego w sprawie aktualizacji operatu ewidencyjnego;
- zawiadamianie o dokonanych zmianach ewidencyjnych organów podatkowych, wydziału ksiąg wieczystych właściwego miejscowo Sądu Rejonowego, właściwej miejscowo jednostki statystyki publicznej, osób i jednostek organizacyjnych, na których wniosek lub zgłoszenie zmiana została wprowadzona;
- opracowanie projektu modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
- organizowanie i przeprowadzanie postępowań w sprawie udzielania zleceń na prace geodezyjno - kartograficzne oraz ich nadzór;
- zawieranie umów z wykonawcami tych prac i organizowanie komisyjnych odbiorów;
- sporządzanie zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów, budynków i lokali dla powiatu.