Logo Powiatu Kozienickiego

Wydział Organizacyjny

Sekretarz Powiatu: Jarosław Chlewicki

Telefon Telefon
48 611 73 03
e - mail

E-mail
organizacyjny@kozienicepowiat.pl

 

  1. Pracą wydziału kieruje Sekretarz Powiatu.
  2. W skład wydziału wchodzi komórka organizacyjna posługująca się przy znakowaniu prowadzonych spraw i akt symbolami:
    1. Punkt rzeczy znalezionych OIN.I
    2. Archiwum zakładowe OIN.II

Do zakresu działania wydziału należy:

  1. realizacja zadań związanych z zapewnieniem właściwej organizacji pracy Urzędu w szczególności: opracowywanie projektów uchwał w sprawie nowelizacji regulaminu Urzędu oraz innych aktów prawnych dotyczących Urzędu,
  2. zapewnienie właściwego obiegu dokumentów w Urzędzie zgodnie z przepisami instrukcji kancelaryjnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wdrażaniem i stosowaniem przepisów instrukcji kancelaryjnej
  3. prowadzenie rejestru porozumień,
  4. przygotowywanie i prowadzenie rejestru udzielanych w imieniu Starosty pełnomocnictw i upoważnień,
  5. współdziałanie z Najwyższą Izbą Kontroli i innymi organami administracji publicznej prowadzącymi kontrole w Urzędzie, w tym nadzór nad wydziałami nad terminowym udzielaniem odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne i zalecenia, gromadzenie i archiwizowanie dokumentacji kontrolnej oraz prowadzenie ewidencji wystąpień pokontrolnych oraz prowadzenie książki kontroli,
  6. prowadzenie Centralnego Rejestru Skarg i Wniosków, przyjmowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków dotyczących pracowników Urzędu na funkcjonowanie i organizację pracy w Urzędzie,
  7. opracowywanie okresowych analiz i informacji o sposobie i terminowości załatwiania skarg i wniosków kierowanych do Urzędu i jednostek organizacyjnych powiatu,
  8. realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej:
    1. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej przy współpracy z naczelnikami wydziałów,
    2. prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
  9. koordynacja i nadzór nad systemem Elektronicznego Zarządzania dokumentami, wprowadzanie zmian proceduralnych, szkolenie pracowników,
  10. rejestracja petycji wpływających do Urzędu oraz przygotowywanie do dnia 30 czerwca każdego roku zbiorczej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednimi umieszczanie jej na stronie internetowej Urzędu,
  11. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania,
  12. prowadzenie rejestru i zbioru Zarządzeń Starosty,
  13. prowadzenie rejestru umów,
  14. prowadzenie spraw związanych z wyborami,
  15. kreowanie polityki w zakresie informatyzacji w skali powiatu, a w szczególności: planowanie i wdrażanie koncepcji informatyzacji w Urzędzie oraz organizacja działań w tym zakresie,
  16. koordynowanie działań w zakresie informatyzacji, w szczególności:
    1. analizowanie i bilansowanie potrzeb w dziedzinie informatyzacji,
    2. planowanie budżetu na przedsięwzięcia informatyczne,
    3. nadzorowanie działań zapewniających bezpieczeństwo zasobów zgromadzonych i udostępnianych w systemach informatycznych,
    4. inicjowanie i organizowanie szkoleń dla pracowników Urzędu w zakresie wykorzystywania narzędzi i metod informatyki.
  17. prowadzenie kancelarii ogólnej,
  18. prowadzenie obsługi sekretariatów Starosty i Wicestarosty,
  19. prowadzenie spraw pieczęci i tablic urzędowych,
  20. prowadzenie archiwum zakładowego,
  21. prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem, przechowywaniem oraz obsługą osób uprawnionych do odbioru rzeczy znalezionych na terenie powiatu,
  22. prowadzenie punktu informacyjnego,
  23. gospodarowanie taborem samochodów służbowych,
  24. zapewnienie czystości w pomieszczeniach budynków Urzędu,
  25. gospodarowanie środkami trwałymi i wyposażeniem Urzędu, prowadzenie ewidencji inwentarza i jego likwidacja,
  26. przesyłanie aktów prawnych w wersji elektronicznej do publikacji,
  27. prowadzenie w postaci elektronicznej zbioru aktów prawa miejscowego,
  28. administrowanie podpisami kwalifikowanymi oraz ich wdrażanie dla pracowników Urzędu,
  29. prowadzenie spraw BHP tj:
    1. przygotowywanie zapotrzebowań na odzież ochronną i środki do utrzymania higieny
    2. ustalanie kwot należnego ekwiwalentu pieniężnego i jego wypłacanie za pranie i konserwację odzieży roboczej i ochronnej.
  30. Prowadzenie spraw socjalno - bytowych w Urzędzie:
    1. zakładanie teczek niezbędnych do prowadzenia spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
    2. kompletowanie i rejestrowanie wniosków osób ubiegających się o ulgowe usługi i świadczenia socjalne do Komisji Socjalnej,
    3. przygotowywanie i opracowywanie wszelkich umów i wniosków związanych z ustawą o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,
    4. stała współpraca z komisją socjalną jako organem opiniodawczo — doradczym do dysponowania ZFŚS w Urzędzie.
    5. bieżąca współpraca w wydziałem budżetowo — finansowym,
    6. opracowywanie projektów regulaminu, aneksów do Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
  31. przygotowywanie zapotrzebowań na zakup artykułów spożywczych, chemicznych, biurowych, piśmiennych, eksploatacyjnych i innych na potrzeby służbowe Urzędu,
  32. organizacja różnego rodzaju spraw kulturalno - społecznych,
  33. nadzór nad prowadzeniem spraw związanych ze sprawozdawczością elektroniczną przez poszczególne wydziały Urzędu,
  34. prowadzenie zbioru statutów i regulaminów organizacyjnych jednostek powiatu,
  35. prowadzenie spraw w imieniu Starosty związanych z przyjmowaniem, przekazywaniem, analizowaniem i publikowaniem oświadczeń majątkowych i innych oświadczeń oraz informacji osób zobowiązanych do ich składania Staroście,
  36. współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy z dn. 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej,
  37. przygotowywanie sprawozdań z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, 
  38. prowadzenie zbioru dokumentów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.